EUROVISION


Eurovízia. Kedysi naj prestížnejšia hudobná súťaž Európy cez, ktorú sa preslávilo veľa hudobníkov a kapiel mega- hviezdnych formátov ako je napríklad ABBA, Scorpions, alebo Nightwish. V dnešných dňoch táto súťaž prebieha. Ale z dávnej slávy a exkluzivity kvalitnej hudby nezostalo absolútne nič. Mal som príležitosť nahliadnuť do pár prenosov a bol som maximálne sklamaný. Je až neuveriteľné aký hudobný „fastfood“ sa dnes produkuje. Skladby bez ničoho o ničom. Interpreti so žiarou super-novy sa menia behom pár týždňov na vyhasnuté hviezdy zaviate popolom skazeného života. Nespočetné množstvo interpétov a ich manažérov produkujú hnusný jednorázový „bordel“. Je fascinujúce za aký bordel sa dá získať nepredstaviteľné množstvo peňazí. Dnes je eurovízia skôr cirkus, ako hudodná súťaž. Nemal som možnosť vidieť všetkých interpretov, ale čo som videl mi stačilo. Nemá význam komentovať a hodnotiť „výkony“ „nevýkony“ toho a oného hudobníka. Každý kto toto teraz číta si môže na nete pozrieť tie „hviezdne“ výkony. Mňa zaujali dvaja interpreti. Slovenský finalista už neviem, ktorého ročníka superstar, Miro Šmajda aka. Max Jason Mai. Miro bol skvelý keď dal Wicked Game od Chrisa Isaaka unpluged, fakt so cťou a kvalitne. Keď som to počul mal som zimomriavky a myslel som si, že konečne niečo nové na slovensku. Ale to čo robí teraz s tou tvojou pretvárkou je hanba. Tento pseudorocker a jeho manažér si zjavne myslia, že si stačí vymyslieť „umelecké meno“ zmaľovať sa ako Hitchcockov Dracula v Emo štýle a bude z neho megastar svetového významu. No ale troška sa prepočítali. To čo robia nemá s umením a hudbou nič spoločné. Ďalší tŕňom v oku je Valentina Monetta zo San Marina z pesničkou Facebook uh oh oh. Už sám názov nasvedčuje že dnes sa medze nekladú ničomu. Kto chce pochopiť o čom píšem, pozrite si klip na nete. Pre mňa je nepochopiteľné ako mohol toto niekto pustiť do sveta. Taký neskutočný „brak“. Jej manažér buď fetuje, alebo nie je z tejto planéty. Ale ako sa hovorí vrana k vrane sadá. A tí dvaja sa teda našli. Už pomaly prestávam chápať očom to všetko je. Na pohľad je to trápne, počúvať sa to nedá. Načo sa to produkuje? Kto to kupuje? Toto sú asi veci, ktoré asi nikdy nepochopím. A myslím si, že nie som sám. Prosím posudzujte tento článok s nadhľadom ako každý iný, ktorý som tu písal. Je to môj názor a čo sa mne nepáči sa možno inému páči.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kraj

Pravá duša

Slzy z lásky