Minulosť a životné ciele


Niekedy v živote nastáva situácia ktorá nás prinúti ohliadnuť sa za vlastnou minulosťou a zhodnotiť svoje úspechy i neúspechy. Každý z nás si v určitej dobe svojej mladosti vytýči nejaký ciel. Krátkodobý či dlhodobý. Niekto sa snaží z celých síl dosiahnuť svoje, iný to zas necháva na osud dúfajúc, že klapne všetko ako má. Nedávno som sa aj ja pozastavil a premýšľal nad svojou minulosťou cieľoch, čo som chcel dosiahnuť. Prišiel som na to, že časom ako sa mení aj človek, sa menia aj jeho pohľady a názory na život a veci sním spájané. Keď som bol mladý sníval som parádnom aute, motorke a iných veciach. V tom momente ma ani nenapadlo, že si raz na toto budem musieť zarobiť, ak to budem chcieť. A že v prvom rade musím byť úspešný, čo je v dnešnej dobe dosť problematické a náročné pokiaľ chce byť človek čestný. Bolo by to možné v tom prípade, ak by som mal rodičov milionárov, ktoré svojím deťom doprajú maximálny neobmedzený luxus, len aby sa odlíšili od iný rodičov, čo si to ani z ďaleka nemôže dovoliť. Neskôr ako som dospieval som si želal, krásne dievča, ktoré by mi každý závidel. Ako roky pribúdali, myslel som na veci ako je vzdelanie, pevný štart do života, osamostatnenie sa, stabilný príjem, ktorý by dokázal uspokojiť moje potreby. Neskôr to bola rodina, „pevné miesto pod slnkom“, pohodový život bez starostí. Ani som sa nenazdal a vôbec som postupom času v hektike života nepostrehol, že sa mi všetko pomaly plní, i keď v iných formách. Auto čo som si želal mám, páči sa mi, nie je to síce Rolls Royce, ale som sním spokojný. Chcel som krásne dievča, pritom mám krásnu už manželku. Máme krásne tri deti a vlastný dom na vidieku v kľudnom prírodnom prostredí s bezproblémovými susedmi, jednoducho povedané pohoda. Mám stabilnú, prácu v prosperujúcej firme s dobrými vyhliadkami do budúcna, v ktorej som sa našiel a baví ma.. V živote som zažil vzostupy aj pády, ako každý, jednoducho škola života a som si vedomý, že ma toho ešte veľa čaká. Mám všetko čo som si želal. Do budúcna už neplánujem žiadne dlhodobé ciele. Želám si len pevné zdravie celej mojej rodiny, z ktorej pramení základ môjho šťastia. Sám na sebe vidím, že v našich životoch ešte stále funguje nejaký sporadizmus, ktorým sa väčšina z nás podvedome riadi. Na tomto mieste zatiaľ končím z ohliadaním sa a upieram svoj pohľad do budúcnosti a čakám čo nám osud pripraví.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kraj

Pravá duša

Slzy z lásky